TY - JOUR T1 - Review of usage, advantages and disadvantages :electronic education in medical education TT - مروری بر کاربرد، مزایا و معایب آموزش الکترونیک در علوم پزشکی JF - ndhj JO - ndhj VL - 1 IS - 1 UR - http://ndhj.lums.ac.ir/article-1-25-fa.html Y1 - 2010 SP - 39 EP - 44 KW - Advantages KW - Disadvantages KW - Electronic education KW - Usage KW - Medical education N2 - مقدمه و هدف : گسترش روز افزون دسترسی به سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب برای آموزش الکترونیکی، بخصوص توسعه شبکه جهان گستر وب، افق جدیدی را پیش روی موسسات آموزشی نهاده است. به نظر می رسد استفاده از این امکانات برای آموزش، به تحقق برخی آزمون ها چون ملاک های کیفیت آموزش از جمله فراگیرمحوری، یادگیری مادام العمر، یادگیری فعال، تعامل در یادگیری و چند رسانه ای بودن، کمک می کند.این مطالعه با هدف مروری بر مزایاو معایب آموزش الکترونیک جهت بکارگیری موثرتر در آموزش پزشکی صورت گرفته است. مواد و روشها: مطالعه حاضر با روش مروری بر منابع کتابخانه ایی و سایتهای معتبر اینتر نتی انجام شده است. یافته ها: اهداف آموزش الکترونیکی در ایران شامل اهداف آموزشی ،فرهنگی ،اجتماعی،پژوهشی ،اقتصادی وعلمی می باشد.انعطاف پذیری این نوع آموزش برای افرادی که به دلیل تعهدات شغلی یا شخصی مثل کار آموزیها و دوره های آموزشی در بالین قادر به شرکت کردن در یک کلاس رسمی نیستند, محیط آموزشی مناسبی را فراهم می آورد. همچنین برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی که در ساعات متغیر کار می کنند یا اشخاصی که به دلیل استراحت در منزل، شا نس حضور در دانشگاه را ندارند درحالیکه دیگران در همان زمان، در کلاسها شرکت می کنند، بسیار مفید است . نتیجه گیری: در برابر مزایای بسیار فراوان آموزش الکترونیکی ازجمله عدم ضرورت شرکت در کلاسها و امکان بهره برداری از اطلاعات در هر زمان از شبانه روز برای دانشجویان و کارکنان حرف پزشکی ،عدم امکان برقراری ار تباط چهره به چهره و نداشتن ار تباطات گروهی از معایب آن است که انتظار میرود با دور اندیشی و دید همه جانبه این موانع هم بیش از پیش مرتفع گردد. M3 ER -