دوره 10، شماره 2 - ( 7-1398 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 95-87 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jahan E, Bidokhti H, Heydari M. Comparison of self-evaluation and Evaluation by Training Instructor in the Gynecology Clerkship Course for Midwifery students of Islamic Azad University of Semnan. 3 2019; 10 (2) :87-95
URL: http://ndhj.lums.ac.ir/article-1-241-fa.html
جهان الهه، بیدختی هنگامه، حیدری مریم. بررسی مقایسه ای خودارزشیابی و ارزشیابی توسط مربی در کارآموزی بخش زنان دانشجویان مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان.. توسعه پرستاری در سلامت. 1398; 10 (2) :87-95

URL: http://ndhj.lums.ac.ir/article-1-241-fa.html


چکیده:   (1382 مشاهده)
مقدمه: ارزشیابی دانشجو از پارامترهای اساسی در فرآیند فعالیت­های آموزشی بوده که می تواند تحقق اهداف مورد نظر برنامه آموزشی و میزان مطلوبیت روش­ها و فرآیندهای آموزشی را تعیین نماید. این مطالعه با هدف بررسی  مقایسه ای  خودارزشیابی دانشجویان و ارزشیابی توسط مربی در واحد کارآموزی زنان صورت گرفت.                                                    
روش ها: پژوهش حاضر، یک مطالعه توصیفی-مقطعی بر روی 70 نفر از دانشجویان ترم هفتم رشته مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان درنیمسال دوم 94-93 است. در این مطالعه، ارزشیابی واحد کارآموزی زنان صورت گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات فرم ارزشیابی واحد کارآموزی زنان بود که دو بخش ارزشیابی مهارت عمومی و اختصاصی را شامل می­شد. این فرم توسط اعضای هیت علمی گروه مامایی بر اساس سرفصل دروس تدوین شده بود که در پایان دوره توسط مربی و دانشجویان تکمیل گردید. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمرات خودارزیابی دانشجویان و ارزشیابی مربیان در مهارت­های اختصاصی به ترتیب 625/0±2/1و 31/0±37/1و در مهارتهای عمومی و تکالیف به ترتیب 32/0±09/2 و 32/0±56/1به دست آمد. همچنین، یافته­ها حاکی از وجود تفاوت معنی دار میان خودارزشیابی دانشجویان و ارزشیابی توسط مربیان در مهارت­های اختصاصی (07/0=P) و عمومی (015/0=P) بود.
نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که دانشجویان توانایی ارزشیابی فعالیتهای خود را دارند. لذا نظرخواهی از دانشجویان در ارزیابی فعالیتهای بالینی می تواند در بهبود عملکرد آموزشی و ارزشیابی اساتید و مربیان به عنوان یک ارزیابی مکمل مورد بررسی قرارگیرد.
 
متن کامل [PDF 565 kb]   (300 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/10 | پذیرش: 1399/3/10 | انتشار: 1399/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه پرستاری در سلامت(دانشکده پرستاری الیگودرز) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Nursing Development in Health Journal

Designed & Developed by : Yektaweb